Alexandre, F., & Bação, P. (2005). Monetary policy, asset prices, and uncertainty. Economics Letters, 86(1), 37–42.
Azevedo, A., & Farhangmehr, M. (2005). Clothing Branding Strategies: Influence of Brand Personality on Advertising Response. Journal of Textile and Apparel, Technology and Management, 4(3), 13.
Barbosa, N., & Louri, H. (2005). Corporate performance: Does ownership matter? A comparison of foreign- and domestic-owned firms in Greece and Portugal. Review of Industrial Organization, 27(1), 73–102.
Botelho, A., Pinto, L. M. C., & Rodrigues, I. (2005). How to comply with environmental regulations? the role of information. Contemporary Economic Policy, 23(4), 568–577.
Branco, M. C., & Rodrigues, L. L. (2005). An exploratory study of social responsibility disclosure on the internet by Portuguese listed companies. Social Responsibility Journal, 1(1-2), 81–90.
Brandão, A. P. (2005). A Segurança Humana em Debate. Perspectivas - Portuguese Journal of Political Science an International Relations, 1, 107–116.
Carvalhais, I. M. E. (2005). Pós-nacionalidade – em defesa do potencial cosmopolita do Estado. Economia e Sociologia, 80, 97–111.
Conraria, L. A. (2005). Public vs. Private schooling in na endogenous growth model. Economics Bulletin, 9(10), 1–6.
Cortez, M. C., & Silva, R. (2005). The determinants of mutual fund family performance: Empirical evidence for the Portuguese market. Cadernos Do Mercado De Valores Mobiliários, 22, 99–110.
Crispim, J., & Brandão, J. (2005). Metaheuristics applied to mixed and simultaneous extensions of vehicle routing problem with backhauls. Journal of the Operational Research Society, 56(11), 1296–1302.
Eiriz, V., & Figueiredo, J. (2005). Quality evaluation in healthcare services based on the customer-provider relationship. International Journal of Health Care Quality Assurance, 18(6-7), 404–412.
Estrada, I. (2005). Direitos Humanos, persidade cultural, competição económica – as contradições europeias na gestão de fluxos migratórios e de refugiados. Perspectivas - Portuguese Journal of Political Science an International Relations, 1, 158–167.
Estrada, I. (2005). La démocratie et la situation postnational de la sphère politique dans l'intégration des résidents non nationaux : le cas portugais. Migrations Et Société, 17(102), 1–20.
Estrada, I. (2005). Post-nationality – arguing for the cosmopolitan potential of the State. Eixo Atlântico, 8, 93–103.
Farhangmehr, M., & Malheiro, M. (2005). Principais perspectivas teóricas sobre a ética em contexto de marketing. Tékhne - Review of Applied Management Studies, II(3), 77–99.
Farhangmehr, M., Capa, J., & Pinho, J. C. (2005). Análise das barreiras e benefícios associados à utilização da internet: O caso dos livreiros de pequena e média dimensão em Portugal. Revista Portuguesa e Brasileira De Gestão, 4(3), 73–81.
Faria, A. P., Fenn, P. T., & Bruce, A. C. (2005). Production technologies and technical efficiency: Evidence from Portuguese manufacturing industry. Applied Economics, 37(9), 1037–1046.
Fernandes, E., & Cardoso, C. C. (2005). The female manager and male manager: The persistence of the asymmetries between their social stereotypes. Tékhne - Review of Applied Management Studies, 2(3), 39–59.
Ferreira-Pereira, L. C. (2005). The Militarily Non-Allied States in the Foreign and Security Policy of the European Union: Solidarity ‘Ma Non Troppo'. Journal of Contemporary European Studies, 13(1), 21–37.
Ferreira‐Pereira, L. C. (2005). Swedish Military Neutrality: Old Habits Die Hard. Perspectives on European Politics and Society, 6(3), 463–489.
Fontes, A., Rodrigues, L. L., & Craig, R. J. (2005). Measuring convergence of national accounting standards with international financial reporting standards. Accounting Forum, 29(4), 415–436.
Martins, C. A., & Machado, C. (2005). A rotação de pessoal e a gestão de recursos humanos na hotelaria: O caso da região do Porto e norte de Portugal. Revista De Turismo e Desenvolvimento, II(2), 105–115.
Martins, I., Martins, A., & Petiz, O. (2005). Tourism: a Source of Wealth and Well being. Journal for Management Theory and Practice- Management, 39, 51–62.
Mourão, P. J. R. (2005). Incentivos à localização em Trás-os-Montes e Alto Douro (os séculos XII-XVI). História Económica e História De Empresas, 8(2), 7–24.
Mourão, P. R. (2005). A importância do desenvolvimento regional na localização de equipas de futebol profissionais. O caso português 1970-1999. Revista Portuguesa De Estudos Regionais, 8, 31–45.
Mourão, P. R. (2005). Elasticities of Regional and Local Administrations Expenditures - The Portuguese Case. Regional and Sectoral Economic Studies, 5(1).
Mourão, P. R. (2005). Falando sobre economia a partir de 'As Vinhas da Ira'. Economia e Sociedade, 14(2), 375–383.
Palmeira, J. (2005). A Segurança Internacional Também Fala Português. Perspectivas - Portuguese Journal of Political Science an International Relations, 1, 115–127.
Palmeira, J. (2005). Governança na Euro-Região Galiza-Norte de Portugal. Eixo Atlântico, 8, 31–40.
Pereira, O. P. (2005). A empresa e a formação profissional: uma aplicação aos têxteis portugueses. Regional and Sectoral Economic Studies, 5(1), 123–142.
Pereira, O. P. (2005). Importância da intervenção pública na economia de mercado. Estudios Económicos De Desarrollo Internacional, 5(1), 117–132.
Pereira, O. P. (2005). Políticas Públicas e Coesão Social. Estudios Económicos De Desarrollo Internacional, 5(2), 123–142.
Pereira, V., Bessa, F., & Simões, C. (2005). O turismo religioso em Braga: Diagnóstico e impacto nos sectores do alojamento e da restauração. Xeográfica - Revista De Xeografia, Território e Medio Ambiente, 5, 127–146.
Ribeiro, J. C., & Santos, J. F. (2005). Portuguese Olive Oil and The Price of Regional Products: Does Designation of Origin Really Maters? Tékhne - Review of Applied Management Studies, 2(3), 61–76.
Rodrigues, L. L., Oliveira, L., & Menezes, C. (2005). O Relato Financeiro do Desempenho Ambiental: Estudo das Empresas Cotadas na Bolsa de Valores de Lisboa e Porto. Estudos De Gestão, X(2), 23–45.
Romacho, J. C., & do Céu Cortez, M. (2005). Os gestores de carteiras têm capacidade de selecção de títulos e de previsão da evolução do mercado? Um estudo empírico para o mercado português. Tékhne - Review of Applied Management Studies, 4, 39–58.
Rosário, P., Mourão, R., Soares, S., Araújo, J. F., Perez, J. C. N., González-Pienda, J. A., … Guimarães, C. (2005). Promover as competências de estudo na Universidade: Projecto “Cartas do Gervásio ao seu Umbigo.” Psicologia e Educação, 4(2), 57–71.
Silva, F., do Céu Cortez, M., & Armada, M. J. R. (2005). The persistence of European bond fund performance: Does conditioning information matter? International Journal of Business, 4(10), 341–361.
Veiga, F. J. (2005). Does IMF support accelerate inflation stabilization? Open Economices Review, 16(4), 321–340.
Veiga, L. G., & Veiga, F. J. (2005). Eleitoralismo nos Municípios Portugueses. Análise Social, XL (177), 865–889.
Vieira, J. A. C., Cardoso, A. R., & Portela, M. A. (2005). Gender segregation and the wage gap in Portugal: An analysis at the establishment level. Journal of Economic Inequality, 3(2), 145–168.
de Lourdes Machado, M., Taylor, J. S., Farhangmehr, M., & Wilkinson, R. B. (2005). Strategic planning in Portuguese higher education institutions. Planning for Higher Education, 34(1), 29–39.
do Nascimento Oliveira, B. M., & da Rocha Armada, M. J. (2005). Structural changes of the conditional volatility of Portuguese stock market. Multinational Financial Journal, 9(3-4), 189–214.